torstai 11. syyskuuta 2014

Lanzarotella ollaan

Ei ole reissu mennyt oikeen putkeen nyt kone auki vettä pääsi öljyn sekaan  ja syövytti männät. Uusiksi menee männät, sylinterien hoonaus, tiivisteet ehkä saan kuntoon kolmen viikon sisällä jos saan osat tänne vetukselta nopeasti tänne Lanzarotelle. 
Saa nähdä tuleeko mentyä pallonympäri kun on ollut niin paljon väline rikkoja että reissu budjettiin on tullut iso lovi. Saa nähä millä mielellä ollaan Karibialla riippuu siitä menenkö pallonympäri vai en. 

15 kommenttia:

  1. Älä anna periksi! Välillä koneet hajoo ja lunta sataa, mutta anna meenä vaan.

    https://m.youtube.com/watch?v=HQ20sfCZSeA

    VastaaPoista
  2. Sun täytyy alkaa tekeen rahaa samalla kun reissaat. Hankit sponsoreita ja näkyvyyttä. Kirjoittele juttuja lehtiin. Toinen on, että kuluttaa vähemmän. Matkustaa halvemmissa maissa, yövyt ankkurissa ja et aja koneella. Purjeet vaan ylös ja menoksi. t. Maucca

    VastaaPoista
  3. Niin, ja laita joku keräys pystyyn. Mä voin ainakin osallistua jos voin lukea tätä blogia reissusta!

    VastaaPoista
  4. Harmilloisia nuo hintavat ja aikaa vievät vastoinkäymiset. Noi, kohta(?) on kuitenkin entistä ehompi moottori. Hyvä että pidät järjen kädessä ja arvioit iso legi kerrallaan kokonaisnäkymät. Kaikkea hyvää toivottaen Ari & Krisse

    VastaaPoista
  5. Komppaan Mikkoa - laitahan keräystä pystyy! Varmaan minunkaltaisia työssäkäyviä haaveilijapurjehtijoita lukee blogiasi useampikin. Mielelläni muutaman kympin nakkaisin, ihan vaan kiitokseksi tästä blogista.

    VastaaPoista
  6. Onko tietoa, että miten se vesi pääsi sinne öljyn sekaan ?

    VastaaPoista
  7. Tärkeätä ei niinkään ole mennä pallon ympäri vaan nauttia matkustamisesta, uusien paikkojen ja elämysten hankkimisesta jne. Tutustua paikalliseen historiaan, ruokaan, ihmisiin, taiteeseen jne...

    Ei kannata pitää kiirettä vaan mennä hitaasti. Voi pysähtyä viikoiksi ja työskennellä siinä samalla. Niinkin yksinkertaiset asiat kuin toiseen veneen pohjan pesu voi tuoda muutaman kolikon matkakassaan.

    VastaaPoista
  8. Kannattaa miettiä tarkkaan, turvallisuus ennen kaikkea, saako noissa olosuhteissa tehtyä luotettavan moottorin ? meinaan öljy/vesi ei ole hyvä kombinaatio, se voi aiheuttaa muutakin kuin näkyvät vauriot ja kanavassa tarvitset luotettavan moottorin, eteen voi tulla myös pitkiä tuulettomia kausia etc. "Navigare necesse est, vivere non est necesse"

    VastaaPoista
  9. Viela kelluu, ei saa luovuttaa.

    Niinkuin on jo mainittukin niin saattaisi olla hyva ajatus alkaa kirjoittelemaan tata blogia enemman, lisaa lukioita, julkisuutta, mainosrahoja.

    Eteenpain!

    VastaaPoista
  10. Jos 4 vuotta meinataan olla reissussa niin ei sillon saa matka jäädä yhdestä konerempasta kiinni. Eiköhän Markus ole tämän huomioinut, kun on reissua suunnitellut vuosikausia. Tosimies ei almuja keräile taikka mainosrahoja huoli.

    VastaaPoista
  11. Neljässä vuodessa moottori menee hyvinkin uusiksi tai remonttiin, mutta se on normaalia veden suolaisuuden ja kavalan korroosion vuoksi. Sama koskee myös kaikkea muuta varustusta. Toivottavasti isoja rikkoja ei tule esim Raratongalla. Pallon kierrossa erilaiset vastoinkäymiset itse asiassa kuuluvat kuvaan muun mukavan ohella!

    VastaaPoista
  12. Joo, ei tässä vaiheessa vielä pitäisi olla keskeyttäminen mielessä. Jos matkanteko alkaa kyllästyttää, voisi olla hyvä idea ankkuroitua johonkin satamaan vaikka muutamaksi kuukaudeksi, ja katsoa sitten fiiliksiä uudestaan...

    VastaaPoista
  13. Hyvä asenne, pois turhat stressit!

    VastaaPoista